preskoči na sadržaj

Osnovna škola Bedenica

Vijesti

Za sigurno i poticajno okruženje u bedeničkoj školi

Autor: Biserka Bedeković, 24. 10. 2011.

U sklopu UNICEF-ovog projekta «Za sigurno i poticajno okruženje u školama» koji provodi i Osnovna škola Bedenica, a u koji su uključeni učenici, učitelji i roditelji,  održan je 20. listopada u prostorijama 2. razreda roditeljski sastanak i interaktivna radionica na temu „Odgojni stilovi u roditeljstvu“.  Voditeljice i mentorice radionice, učiteljice razredne nastave Verica Čehulić i Biserka Bedeković u uvodnom dijelu upoznale su 20-tak prisutnih roditelja 2. i 3. razreda sa temom i karakterom 2. u nizu radionica koje se odvijaju u sklopu ovog projekta.

O tome da li su roditelji danas popustljiviji prema svojoj djeci nego  prijašnjih generacija, roditelji su na samom početku, u parovima kratko prodiskutirali, a zatim je uslijedila kratka zajednička rasprava sa zaključkom da u današnje vrijeme sve veće slobode i demokracije u društvu i roditelji bivaju više popustljiviji prema svojoj djeci. Zatim je uslijedio glavni dio radionice u kojoj su roditelji podijeljeni u skupine trebali obraditi, prodiskutirati i potkrijepiti primjerom iz prakse četiri temeljna roditeljska odgojna stila: topli i zahtjevni, topli i popustljivi, hladni i zahtjevni te hladni i popustljivi.

Hladni i zahtjevni - postavljaju mnoga pravila i zahtjeve djeci. Koriste nagrade i kazne kako bi pridobili djecu. Rezultat je nisko samopouzdanje i manjak odgovornosti kod djece koja su jako tiha i poslušna ili se  neprijateljski ponašaju prema drugoj djeci, često slabijoj od sebe.

Hladni i popustljivi - jer su previše umorni ili okupirani drugim stvarima, nazivamo ih i zapostavljajućima. Takva djeca mogu imati sve što im treba u materijalnom smislu. Ona postižu najniže samopoštovanje, također razviju hladan odnos prema drugima i nemaju dobre socijalne vještine.

Topli i popustljivi – daju djeci mnogo slobode, imaju malu kontrolu nad njima. Takva djeca često imaju dobro mišljenje o sebi,  bez obzira što drugi misle o njima. Mogu biti lošiji učenici, jer se ne ponašaju odgovorno prema učenju, a često imaju i problema zbog lošeg i preslobodnog ponašanja u školi.

Topli i zahtjevni -  podržavaju   stavove djece, te uvažavaju njihova mišljenja i poštuju njihova prava.  Konačnu odluku donose roditelji.  Primjena ovog  stila rezultira zrelim djetetom sa razvijenim socijalnim vještinama, spremnog na suradnju sa drugima.

Voditeljice radionice roditeljima su podijelile listiće s tekstom i pripadajućim opisom pojedinog stila. Roditelji su izabrali ključne riječi  koje karakteriziraju  pojedini stil, zatim su  raspravljali o tome i usuglasili  zajedničkih pet ključnih  misli  i 1-2 primjera iz prakse  koje ispisuju na poleđinu papira.  Potom su predstavnici (experti) pojedinog stila prezentirali u novoj radnoj grupi u čemu se sastoji svaki stil i kakve rezultate daje, te svaki primjer odgojnog stila potkrijepili odgovarajućom ilustracijom koje su zatim izložene na ploču.

Na kraju su doneseni i zaključci: Ovim putem roditelji su se upoznali sa oblicima i karakteristikama odgojnih stilova i njihovim učincima na djecu, na razvoj njihovih sposobnosti i osobnosti. Pokušalo se doći do spoznaje kakav je odgojni stil najbolji za odgoj djece. Budući da roditelji  koriste svaki od ovih stilova, važno je prepoznati  koji stil u kojoj mjeri koristimo, odnosno koji prevladava u odgoju djece, a svakako bi trebao prevladavati toplo-zahtjevni stil jer su i sama istraživanja pokazala da on  daje najbolje rezultate. Ova će radionica zasigurno mnogim  roditeljima dati i odgovore na pitanja kakvi su roditelji i trebaju li što mijenjati u svom odgojnom stilu, odnosno na čemu bi trebalo više poraditi u budućem razdoblju.

 

Ivanka Bičak, roditelj




Školska događanja- arhiva
Priloženi dokumenti:
sk. doga anja 2011.doc


Obavijesti
RASPORED SATI
Kurikulum i GPP 2024./2025.
Jelovnik

 

Priloženi dokumenti:
Jelovnik-studeni 2024..docx

Radno vrijeme knjižnice

ponedjeljak ne radi

utorak 12.00 - 14.00

srijeda 8.00 - 12.00

četvrtak 10.00 - 15.00

petak 8.00 - 12.00

 

Popis lektire

E-nasilje

Nasiljem se ne smatra samo fizički udarac, već i vrijeđanje, omaložavanje i iskorištavanje djece putem interneta. Ukoliko smatrate da ste žrtva elektroničkog nasilja ili pak poznajete takvu osobu ili situaciju, prijavite to klikom na "Crveni gumb".

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Brojač posjeta
Ispis statistike od 13. 11. 2009.

Ukupno: 504812
Ovaj mjesec: 3833
Danas: 2
CMS za škole logo
Osnovna škola Bedenica / Bedenica 111, HR-10381 Bedenica / os-bedenica.skole.hr / ured@os-bedenica.skole.hr
preskoči na navigaciju