Diseminacija aktivnosti Erasmus+ tečaja „Svi smo posebni“ –  iskustvo inkluzije i podrške učenicima s posebnim potrebama u i izvan učionice

 

U sklopu Erasmus+ projekta naše škole pod nazivom “Be green, be well” učiteljica kemije i biologije Dubravka Kuljak i učitelj tehničke kulture Mladen Prugovečki sudjelovali su u edukativnom tečaju „We Are All Special: Inclusion and Support to Students with Special Needs in and out of Classroom”, koji je dio programa stručnog usavršavanja nastavnika u sklopu mobilnosti školskog osoblja. Tečaj je održan u Barceloni od 10. do 15. studenoga, a okupio je sudionike iz pet različitih europskih zemalja (Malte, Italije, Njemačke, Poljske i Hrvatske) koji dijele zajednički cilj – stvoriti inkluzivno okruženje u kojem se svaki učenik osjeća prihvaćeno, sigurno i podržano.

Cilj ove edukacije bio je dublje razumjeti dinamiku razreda, dobrobit učenika te važnost uključenosti obitelji u obrazovni proces. Kroz temu „Svi smo posebni“ promicana je ideja da raznolikost u učionici nije prepreka, već prilika za rast, razumijevanje i suradnju. Učili smo kako spriječiti etiketiranje, izolaciju i vršnjačko nasilje prema učenicima s posebnim potrebama te kako poticati njihovu integraciju i samopouzdanje.

Tijekom tečaja upoznali smo se s različitim vrstama teškoća poput disleksije, dispraksije, ADHD-a, depresije, intelektualnih i tjelesnih poteškoća te poremećaja iz autističnog spektra. Posebno smo cijenili mogućnost razmjene iskustava s kolegama iz drugih zemalja – razgovarali smo o izazovima s kojima se suočavamo u svakodnevnoj nastavi i o uspješnim primjerima dobre prakse.

Sudjelovali smo u brojnim praktičnim aktivnostima kojima se razvijaju socijalne vještine, vršnjačka podrška i osjećaj pripadnosti razredu. Poseban naglasak bio je na aktivnostima koje pomažu spriječiti izolaciju i neprimjereno ponašanje, kao i na tehnikama koje jačaju samopouzdanje učenika.

Dani su bili puni aktivnosti i novih spoznaja.

Edukacija je bila strukturirana kroz šest dana:
1. dan – upoznavanje, predstavljanje škola i rasprava o kriterijima inkluzivnosti
2. dan – razumijevanje posebnih obrazovnih potreba
3. dan – prevencija izolacije i jačanje samopouzdanja učenika
4. dan – tehnike opuštanja i aktivnosti temeljene na pokretu
5. dan – učinkovita komunikacija i suradnja s roditeljima
6. dan – evaluacija tečaja, razmjena dojmova i kulturne aktivnosti

Sudjelovanjem u tečaju unaprijedili smo niz stručnih kompetencija:
– obnovili smo znanje o vrstama teškoća u razvoju,
– naučili smo prepoznati potrebe učenika i prilagoditi pristup nastavi,
– usvojili smo metode za jačanje vršnjačke interakcije i timskog duha,
– vježbali smo učinkovitu komunikaciju s roditeljima i kolegama.

Budući da je tečaj bio održan na engleskom jeziku, dodatno smo poboljšali svoje jezične i komunikacijske vještine, posebno stručni vokabular iz područja obrazovanja i inkluzije.

Ova edukacija bila je za nas vrijedno iskustvo – ne samo profesionalno, nego i osobno. Shvatili smo da inkluzija nije samo cilj, nego stalni proces u kojem učimo razumjeti, podržavati i osnaživati svakog učenika. Vraćamo se u svoje škole s novim idejama, inspiracijom i sviješću da svako dijete zaslužuje priliku da uspije na svoj način.

Jer – svi smo posebni.

Mladen Prugovečki

Skip to content