Dramske tehnike i prometna preventiva u drugom razredu

 

Na Satu razrednika 5.12.2025. učenici drugog razreda sudjelovali su u posebnoj integriranoj aktivnosti u kojoj je tema iz programa prometne preventive „Razumijevanje prometnih pravila“ spojena s dramskim tehnikama naučenima na Erasmus+ usavršavanju u Dublinu. Cilj aktivnosti bio je da učenici poštuju osnovna prometna pravila, razviju razumijevanje za važnost poštivanja pravila u svakodnevnim situacijama te sposobnost povezivanja teorije s praktičnim primjerima.

Kao uvod u rad učenici su slušali i analizirali priče „Anina sigurna šetnja“ i „Luka i veliki semafor“. Kroz ove priče trebali su prepoznati situacije u kojima je važno poštivati prometna pravila kako bi osigurali svoju i tuđu sigurnost. Zatim su dramskim metodama, poput improvizacije, igre uloga i tjelesnog izražavanja, prikazivali prizore iz priča i stvarne prometne situacije. Preuzimali su uloge pješaka, vozača i biciklista, promišljali o sigurnom kretanju i zajedno raspravljali o ispravnom i neispravnom ponašanju.

Kroz ovu aktivnost učenici su ostvarili odgojno-obrazovne ishode: navodili su osnovna prometna pravila, obrazlagali važnost poštivanja pravila za vlastitu sigurnost i sigurnost drugih te procjenjivali stvarne situacije koje se mogu povezati s prometnim pravilima. Korištenjem glasa, tijela i pokreta učenici su lakše razumjeli važnost prometnih znakova, semafora i pravilnog prelaska ceste.

Ovakav kreativni pristup omogućio im je da kroz igru razvijaju komunikaciju, suradnju i kritičko mišljenje, a pritom grade sigurnosnu kulturu koja im je potrebna u svakodnevnom životu. Aktivnost je pokazala koliko dramske tehnike mogu obogatiti nastavu i pomoći učenicima da prometne sadržaje usvoje na zanimljiv, aktivan i njima blizak način.

Ana Marija Njegač

Skip to content