DAN BEZ PAPIRA U NAŠOJ ŠKOLI – ERASMUS+ BE GREEN, BE WELL
Dan bez papira (2.12.) obilježili smo nizom kreativnih, digitalnih i iskustvenih aktivnosti integriranih u školski kurikulum, u sklopu Erasmus+ projekta Be green, be well. U svim razredima naglasak je bio na učenju bez korištenja papira, poticanju digitalnih vještina, suradnji i razvijanju komunikacijskih sposobnosti.
Najmlađi učenici 1. razreda na satu Matematike računali su pomoću LEGO kockica, a zatim gledali animirani film Neposlušno mače. Radnju su provjerili kroz digitalni kviz u Wordwallu te kroz pantomimu oživjeli likove, koje su kasnije izradili glinamolom. Kroz kockice pričalice uvježbavali su govor, a na Satu razrednika LEGO kockama poticali komunikaciju i toleranciju.
U 2. razredu Matematika se ponavljala uz digitalne sadržaje, dok su na Hrvatskom jeziku učenici od plastelina oblikovali slovo Č/ č te vježbali pisanje na pločicama. Priroda i društvo protekli su uz učenje vremena pomoću ure.
U 3. razredu Hrvatski jezik bio je glazbeno–likovni doživljaj: nakon slušanja pjesme Miris zime i Vivaldijeve Zime, učenici su izrađivali vunene kape. Matematiku su ponavljali kroz „matematički nogomet“ i računalne kvizove.
- razred interpretirao je pjesmu Drvo kroz pokret i glumu te stvarao kratke scene bez pisanih scenarija. Na satu Likovne kulture su oblikovali stabla zajedničkim crtežima na ploči, a na Matematici su ponavljali znakove jednakosti i nejednakosti uz PPT i rad na ploči bez papira.
Učenici posebnog razrednog odjela stvarali su digitalne zahvalnice, izrađivali modele organa od plastelina i improviziranih materijala, te prikazivali i zbrajali troznamenkaste brojeve.
Učenici 3. razreda na Engleskom jeziku učili su govoriti o vremenu i dnevnim navikama, dok su sedmaši raspravljali u živoj debati na temu utjecaja moderne tehnologije.
Na Geografiji su se digitalni kvizovi pokazali kao odličan način ponavljanja sadržaja o tlu i čovjekovom utjecaju na prirodu.
U nastavi Hrvatskog jezika učenici petog razreda su stvaralački prepričavali film Izgubljena olovka, dok su učenici osmog razreda pisali digitalni osvrt na film Ljeto kad sam naučila letjeti.
Na povijesti su osmaši pripremili i izveli dva uvjerljiva igrokaza na teme atentata na Stjepana Radića i kralja Aleksandra.
Na nastavi informatike Dan bez papira obilježen je radom na računalima i interaktivnoj ploči, učenici 2. razreda ponavljali su nastavne sadržaje kroz zanimljive interaktivne online kvizove, igre i pitalice, a učenici petog razreda programiranjem u Pythonu.
Na kemiji su učenici eksperimentalno ponavljali sadržaje: ispitivali pH otopina, određivali vrste smjesa te primjenjivali metode odvajanja sastojaka.
Na satu likovne kulture, učenici 6. razreda promišljali su o namjeni objekata. Kroz scensku igru s objektom ( zaštitom za monitor koja je bila za recikliranje), davali su objektu novu svrhu – otpad se pretvorio u zmiju, vjetar, suknju, Supermana, lisice, šal, turban, hula hop…Kasnije su odabrani objekt modelirali u glini. Ideja za ovaj sat nastala je zahvaljujući stečenim znanjima na Erasmus + mobilnosti.
Na vjeronauku su učenici drugog razreda kroz temu Kreativno došašće bojali češere u zeleno da bi zajedničkim radom idući sat napravili adventski vijenac. Nakon završetka bojanja igrali smo poznatu dječju igru DAN – NOĆ ali s pojmovima vezanima uz Božić i Advent pri čemu ukoliko su prepoznali da ima veze s navedenom temom su bili dan, a ukoliko nema veze s navedenom temom noć. Učenicima su aktivnosti bile zabavne te smo se zajedno zabavili i nasmijali, obojali i razgibali.
Učenici trećeg razreda su kroz temu o proroku Izajiji gledali video zapisom o istome, te zajedničkim trudom odgonetnuli tko su bili proroci i kako su prenosili Radosnu vijest. Odigrali smo poznatu igru pokvarenog telefona prenoseći jedni drugima Radosnu vijest koju smo osmislili. Nakon toga smo u krugu odglumili jedni drugima neku vijest koja bi nas danas mogla razveseliti poput Božić dolazi, padati će snijeg. Za kraj smo putem wordwall anagrama i kviza ponovili gradivo.
Sve aktivnosti pokazale su da učenje bez papira može biti još kreativnije, dinamičnije i održivije. Ponosni smo na trud naših učenika i učitelja koji svojim radom aktivno doprinose ciljevima projekta Be green, be well.
Valentina Škledar