2011-10-24 22:36:43

Za sigurno i poticajno okruženje u bedeničkoj školi

U sklopu UNICEF-ovog projekta «Za sigurno i poticajno okruženje u školama» koji provodi i Osnovna škola Bedenica, a u koji su uključeni učenici, učitelji i roditelji,  održan je 20. listopada u prostorijama 2. razreda roditeljski sastanak i interaktivna radionica na temu „Odgojni stilovi u roditeljstvu“.  Voditeljice i mentorice radionice, učiteljice razredne nastave Verica Čehulić i Biserka Bedeković u uvodnom dijelu upoznale su 20-tak prisutnih roditelja 2. i 3. razreda sa temom i karakterom 2. u nizu radionica koje se odvijaju u sklopu ovog projekta.

O tome da li su roditelji danas popustljiviji prema svojoj djeci nego  prijašnjih generacija, roditelji su na samom početku, u parovima kratko prodiskutirali, a zatim je uslijedila kratka zajednička rasprava sa zaključkom da u današnje vrijeme sve veće slobode i demokracije u društvu i roditelji bivaju više popustljiviji prema svojoj djeci. Zatim je uslijedio glavni dio radionice u kojoj su roditelji podijeljeni u skupine trebali obraditi, prodiskutirati i potkrijepiti primjerom iz prakse četiri temeljna roditeljska odgojna stila: topli i zahtjevni, topli i popustljivi, hladni i zahtjevni te hladni i popustljivi.

Hladni i zahtjevni - postavljaju mnoga pravila i zahtjeve djeci. Koriste nagrade i kazne kako bi pridobili djecu. Rezultat je nisko samopouzdanje i manjak odgovornosti kod djece koja su jako tiha i poslušna ili se  neprijateljski ponašaju prema drugoj djeci, često slabijoj od sebe.

Hladni i popustljivi - jer su previše umorni ili okupirani drugim stvarima, nazivamo ih i zapostavljajućima. Takva djeca mogu imati sve što im treba u materijalnom smislu. Ona postižu najniže samopoštovanje, također razviju hladan odnos prema drugima i nemaju dobre socijalne vještine.

Topli i popustljivi – daju djeci mnogo slobode, imaju malu kontrolu nad njima. Takva djeca često imaju dobro mišljenje o sebi,  bez obzira što drugi misle o njima. Mogu biti lošiji učenici, jer se ne ponašaju odgovorno prema učenju, a često imaju i problema zbog lošeg i preslobodnog ponašanja u školi.

Topli i zahtjevni -  podržavaju   stavove djece, te uvažavaju njihova mišljenja i poštuju njihova prava.  Konačnu odluku donose roditelji.  Primjena ovog  stila rezultira zrelim djetetom sa razvijenim socijalnim vještinama, spremnog na suradnju sa drugima.

Voditeljice radionice roditeljima su podijelile listiće s tekstom i pripadajućim opisom pojedinog stila. Roditelji su izabrali ključne riječi  koje karakteriziraju  pojedini stil, zatim su  raspravljali o tome i usuglasili  zajedničkih pet ključnih  misli  i 1-2 primjera iz prakse  koje ispisuju na poleđinu papira.  Potom su predstavnici (experti) pojedinog stila prezentirali u novoj radnoj grupi u čemu se sastoji svaki stil i kakve rezultate daje, te svaki primjer odgojnog stila potkrijepili odgovarajućom ilustracijom koje su zatim izložene na ploču.

Na kraju su doneseni i zaključci: Ovim putem roditelji su se upoznali sa oblicima i karakteristikama odgojnih stilova i njihovim učincima na djecu, na razvoj njihovih sposobnosti i osobnosti. Pokušalo se doći do spoznaje kakav je odgojni stil najbolji za odgoj djece. Budući da roditelji  koriste svaki od ovih stilova, važno je prepoznati  koji stil u kojoj mjeri koristimo, odnosno koji prevladava u odgoju djece, a svakako bi trebao prevladavati toplo-zahtjevni stil jer su i sama istraživanja pokazala da on  daje najbolje rezultate. Ova će radionica zasigurno mnogim  roditeljima dati i odgovore na pitanja kakvi su roditelji i trebaju li što mijenjati u svom odgojnom stilu, odnosno na čemu bi trebalo više poraditi u budućem razdoblju.

 

Ivanka Bičak, roditelj


Osnovna škola Bedenica